クラスの様子2

2013/03/29

GYP - 3rd day

Since today, visiting schools has started.   International School of Boston in Cambridge is the first one to go.  
学校訪問が始まりました。今日、第一校目です。



小学校から高校までの一貫校。数学の授業や、体育、理科、図書室、様々な授業風景を見学させてもらうことが出来、想像していた以上に案内していただきました。




そして夕方からホストファミリー宅への訪問です。2人ずつになって計3家庭にお邪魔させていただきました。
Then students divided into pairs visited an American family.  They all had a VERY good time!!  We can't thank the three families enough for hosting the girls.  The above photo is the Zales such a beautiful family.

One little girl came to our hotel with us and continued playing cards.
What they had this evening would be a wonderful memory and they will never forget it.

初対面である彼女たちを迎え入れ、こんなにも暖かく受け入れてくれたことに本当に感謝しています。

初日には英語に怯え、泣き顔だった子達も、どんどん自信をつけて英語をトライし、積極的になっていくのがわかります。リスニングもずいぶん上がりました!

Their English level is clearly jumping up since they arrived, especially listening.  They are doing a great job!!